Buna bucatarule , bine ai venit | Autentificare | Inregistreaza-te | Ai nevoie de ajutor?
Introdu-ti numele de utilizator si parola pentru a te autentifica.Dupa autentificare poti sa trimeti comentariul tau.

Sustine-ma

DACA CREZI,!!!
- ca ma sustii,
pune acest banner pe site/blog.
Retete si gust
Notă - să-mi spuneți în comentariu, dacă ai pus benerul meu
.
Nu uitați codul banner
Retete si Gust

Aici gasesti cele mai gustoase retete, imbunatatite, a mincarurilor de zi cu zi, din bucataria traditionala Romaneasca.

Retete si Gust

Aici gasesti cele mai gustoase retete, imbunatatite, a mincarurilor de zi cu zi, din bucataria traditionala Romaneasca.

Urmariti-le...Urmariti-le...Urmariti-le...

Ardelenească de toroș sau pomana porcului

Retete si gust

Va asteptam cu drag sugestii cu retete pe care doriti sa le publicam pe blog. Folositi acest link - https://retetesigust.blogspot.com/p/blog-page_1.html 

Varză murată cu carne de porc rețeta ardelenească de toroș sau pomana porcului. 

Tare gustos e acest toroș! O mâncare grozavă cu varză murată și carne de porc, în stil ungures.. 

NOTA;

Inseamnă chiar „pomană” (în limba maghiară), adică o masă comună cu familia și cu cei care ajută la tăierea porcului.

La pomana porcului sau toroș se folosesc căzăturile de la fasonarea pieselor (musai să aibă si ceva grasime) dar și piese cu os (cum sunt coastele de exemplu). 

Varza e deja acrită. așa că se poate trece la gătirea acestui fel tradițional.

Ardelenească de toroș sau pomana porcului
Ardelenească de toroș sau pomana porcului

Ingrediente

  • 1 kg carne de porc cu ceva grăsime (pulpă cu grăsime, piept de porc, coaste cu carne, spată, ceafă, căzături de la fasonare)
  • 1,5 kg varză murată (acră)
  • 1 lingură de untură sau 2 linguri de ulei
  • 2 lingurițe chimen semințe
  • 3-4 cepe medii
  • sare, piper negru proaspăt măcinat
  • 1 lingură boia dulce de ardei (paprika)
  • opțional: 1-2 crenguțe de cimbru, 1 foaie de dafin
  • 500 ml moare de varză (zeamă acră)

    Ingrediente pentru toroș

    De data aceasta am folosit pulpă de porc parțial degresată. E așa zisa „carne de lucru”.

    La fel de bine puteți face un mix de piese de carne de porc: coaste, bucăți de ceafă, de piept de porc sau de spată.

    Am tăiat carnea de porc în cuburi cu latura de cca. 3-4 cm.

    Am curățat și spălat 4 cepe pe care apoi le-am tocat în bucăți nu foarte mici. Oricum, ceapa se va dezintegra la gătit.

    Mod de preparare

    Am ales o oală încăpătoare în care am pus la încins untura de porc peste care am presărat semințele de chimen. Am lăsat totul să sfârâie 1 minut – la noi se zice „cât să salte chimenul”. Apoi am pus cuburile de carne de porc și am început rumenirea lor. Am lucrat la foc mare și am amestecat ocazional. La începur carnea se albește, lasă apă și se înabușă. Pentru a obține o savoare deosebită nu m-am oprit la acest stadiu ci am continuat sotarea cărnii până ce apa s-a evaporat și bucățile au început să se rumenească fain. Etapa aceasta durează cam 20 de minute.

    Peste carnea rumenită am pus ceapa tocată, piper negru măcinat (după gust) și foarte puțină sare. 

    Atenție! 

    Varza murată și moarea sunt foarte sărate! 

    Am redus focul la mediu și am călit ceapa preț de vreo 8-10 minute, amestecând ocazional. Ea nu trebuie să se prăjească ci doar să devină sticloasă. Am adăugat apoi și boiaua dulce și am amestecat bine.

     Atentie!

    Nu am lăsat boiaua la prăjit deoarece ea devine maro, se amărește și e indigestă. 

    Imediat am stins totul cu 2 căni bune de moare de varză, am acoperit oala parțial cu un capac și am lăsat carnea la fiert 30 de minute. Ea trebuie să fie moale, aproape făcută. Dacă zeama scade mult atunci se mai completează treptat cu câte 100 ml de apă.

    Am testat o bucățică de carne și am decis că nu mai are mult de fiert așa că am pus în oala și varza murată tocată împreună cu 2 rămurele de cimbru din borcan. Unii pun și foi de dafin dar la noi în familie nu se obișnuiește.

    Cât se fierbe varza murată pentru pomana porcului?

    Am mai completat lichidul cu o cană de moare de varză și am lăsat acest toroș la fiert alte 40-45 de minute, la foc mic (oala acoperită parțial cu capac). Ce arome grozave am în bucătărie! Miroase a cimbru, a moare proaspătă de varză și a friptură de porc.

    Unora le place ca această varză murată cu carne de porc să fie mai seacă, mai scăzută. Nouă ne place să o facem mai zemoasă, ca să avem cu „tuncăli” cu pâinea  Adică să înmuiem pâinea în sosul format. La final am gustat toroșul și am completat cu piper negru proaspăt măcinat. De sare nu a mai fost nevoie.

    Servire

    Toroșul se servește fierbinte, imediat ce a fost gătit. Musai cu pită proaspătă și cu un ștampăl de pălincă pentru deschiderea apetitului.

    P0FTA BUNA!

    Cred că v-am făcut poftă cu acest toroș sau varză murată cu carne de porc și că veți încerca rețeta cât mai curând!

Retete si gust

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Spune-ti parerea si/sau propune imbunatatiri, despre/la acest articol.
Multumesc pentru comentariul tau.

Bine ati venit
Pe Retete si Gust

Comunitatea membrilor
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Printfriendly


Publicitate cu noi



Respectele mele pentru: "Vizitati acest blog!"
Retete si gust

Horoscop culinar

Uita-te pe
"Horoscop culinar"
, daca vrei - Dulciurile tale prferate - AICI!