Buna bucatarule , bine ai venit | Autentificare | Inregistreaza-te | Ai nevoie de ajutor?
Introdu-ti numele de utilizator si parola pentru a te autentifica.Dupa autentificare poti sa trimeti comentariul tau.

Sustine-ma

DACA CREZI,!!!
- ca ma sustii,
pune acest banner pe site/blog.
Retete si gust
Notă - să-mi spuneți în comentariu, dacă ai pus benerul meu
.
Nu uitați codul banner
Retete si Gust

Aici gasesti cele mai gustoase retete, imbunatatite, a mincarurilor de zi cu zi, din bucataria traditionala Romaneasca.

Retete si Gust

Aici gasesti cele mai gustoase retete, imbunatatite, a mincarurilor de zi cu zi, din bucataria traditionala Romaneasca.

Urmariti-le...Urmariti-le...Urmariti-le...

Rețeta de fursecuri umplute cu bezea și nucă sau "Hamuzsák" sau "Săculeț cu cenușă”

Retete si gust

Va asteptam cu drag sugestii cu retete pe care doriti sa le publicam pe blog. Folositi acest link - https://retetesigust.blogspot.com/p/blog-page_1.html 

Cele mai fine fursecuri cu nucă. Pernuțe sau pachețele cu nucă și aluat fraged. Fursecuri ungurești cu nucă și spumă (bezea).

Rețeta de fursecuri umplute cu bezea și nucă sau "Hamuzsák" sau "Săculeț cu cenușă”
Rețeta de fursecuri umplute cu bezea și nucă sau "Hamuzsák" sau "Săculeț cu cenușă”

Ingrediente:

 Aluat fraged:
  • 125 g făină
  • 125 g unt cu 82% grăsime
  • 3 gălbenușuri
  • un praf de sare
  • 2 g praf de copt
  • 1 plic zahăr vanilat
Umplutura de bezea cu nucă
  • 3 albușuri (cca. 90-95 g)
  • 125 g zahăr
  • vanilie
  • coajă rasă de la ½ de lămâie
  • 125 g nucă măcinată
În plus:
  • zahăr pudră vanilat pentru decor

    Mod de preparare:

    Aluat:

    Untul trebuie să fie foarte rece, scos direct din frigider. Vorbim de unt cu 82% grăsime! Într-un castron am pus făina, praful de copt, un praf de sare, zahărul vanilat și cele 3 gălbenușuri. Deasupra lor am ras untul rece pe răzătoarea cu ochiuri mici.

    Am frământat cu mâna, puțin și rapid, un aluat compact. Nu insistăm cu frământatul deoarece nu dorim dezvoltarea rețelei de gluten care face aluatul cauciucat. Imediat l-am învelit în folie de plastic și l-am dat la frigider pentru 30 de minute.

    Cum se porționează aluatul?

    Am scos aluatul de la rece și l-am cântărit: cca. 313 g. Am făcut calculul: 313/24= 13 g aluat/fursec. Am cântărit fiecare bucățică de aluat în parte și am modelat-o sub formă de biluță.

    Apoi am apăsat ușor bilele cu degetul și le-am acoperit cu folie de plastic. Am dat farfuria la frigider pentru 2-3 ore (sau peste noapte).

    Cum se face umplutura de bezea cu nucă?

    Umplutura de bezea cu nucă se face cu câteva momente înainte de a umple fursecurile. Am pregătit cele 3 albușuri rămase de la aluat (cca. 90 g de albuș), nuca și zahărul.

     Am măcinat nuca cu mașina specială. 

    Am pus vanilie (pudră sau zahăr vanilat), coajă rasă de lămâie precum și sare! 

    Am bătut albușurile spumă tare cu un praf de sare și am adăugat zahărul. Am continuat baterea lor până ce am obținut o bezea fermă, omogenă și lucioasă.

    Am pus nuca măcinată și coaja rasă de lămâie și am încorporat totul cu spatula, cu mișcări lejere de jos în sus.

    Așa arată bezeaua cu nucă, vanilie și coajă de lămâie.

    Am obținut cca. 340 g de bezea cu nucă.

    Cum se întinde aluatul și cum se umplu?

    Acum începe munca! Sfat: scoateți câte 4 biluțe de la rece deoarece aluatul se încălzește rapid și devine imposibil de întins! Am lucrat pe masa înfăinată și cu sucitorul înfăinat. Fiecare biluță se întinde în foaie subțire de tot.

    Fiecare foaie trebuie să aibă formă aproximativ dreptunghiulară de cca. 12 x 10 cm.

    Am calculat că din cele 340 g de bezea cu nucă revin câte 14 g/fursec. Am pus castronul cu bezea pe cântar și am făcut tara (am adus la 0). Cu o linguriță am scos prima porție de 14 g pe care am pus-o la mijlocul micii foi fragede. Apoi am adus iar cântarul la 0 și am procedat similar cu următoarele.

    Cu mare grijă am împachetat fursecul aducând lateralele stânga și dreapta spre mijloc. Apoi am rulat pachețelul ca pe o sarma.

    Gata primul pachețel! Dimensiunile fiecărei saculet sunt de cca. 6×4 cm. Am continuat similar cu restul, scoțând tot câte 4 bile de aluat de la frigider. Ca să nu stea la cald, cum am făcut 4 saclete, cum le-am dus la frigider (cu o farfurie) și le-am depus pe o tavă așternută cu hârtie de copt. Practic depuneam 4 pachețele la rece și mă întorceam cu 4 biluțe reci. Normal că pachețelele se pun în tavă cu lipitura în jos.

    După ce-am pus și ultimele 4 fursecuri în tavă le-am mai lăsat 30 de minute la frigider. Aluatului fraged îi place frigul și am dat ocazia spumei din bezea să se mai lase un pic ca să nu crească exagerat la copt și să-mi rupă aluatul delicat.

    Între timp am pus cuptorul la încins la 180 C (căldură sus+jos+ventilație) respectiv treapta medie spre înaltă la cele pe gaz.

    Coacere fursecuri cu umplutură de nucă și bezea

    Am dat tava cu saculete direct din frigider în cuptorul bine încins și le-am copt cca. 15-17 minute la 180 C. Aluatul fraged se coace la foc iute pentru a nu da ocazia untului din el să se topească lent și să curgă. După vreo 12 minute am întors tava ca să coc uniform fursecurile.

    Imediat le-am pudrat cu zahăr pudră vanilat. Fursecurile sau cornulețele se pudrează fierbinți pentru că așa aderă mai bine zahărul.

    Sacletele nu se pot manevra fierbinți deoarece sunt extrem de fragile. Le-am mai lăsat vreo 5 minute în tavă după care le-am scos cu o spatulă, una câte una, și le-am așezat pe rând într-un castron cu mult zahăr pudră.

    Apoi le-am așezat pe platouri sau farfurii de servire.

Retete si gust

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Spune-ti parerea si/sau propune imbunatatiri, despre/la acest articol.
Multumesc pentru comentariul tau.

Bine ati venit
Pe Retete si Gust

Comunitatea membrilor
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Printfriendly


Publicitate cu noi



Respectele mele pentru: "Vizitati acest blog!"
Retete si gust

Horoscop culinar

Uita-te pe
"Horoscop culinar"
, daca vrei - Dulciurile tale prferate - AICI!