Buna bucatarule , bine ai venit | Autentificare | Inregistreaza-te | Ai nevoie de ajutor?
Introdu-ti numele de utilizator si parola pentru a te autentifica.Dupa autentificare poti sa trimeti comentariul tau.

Sustine-ma

DACA CREZI,!!!
- ca ma sustii,
pune acest banner pe site/blog.
Retete si gust
Notă - să-mi spuneți în comentariu, dacă ai pus benerul meu
.
Nu uitați codul banner
Retete si Gust

Aici gasesti cele mai gustoase retete, imbunatatite, a mincarurilor de zi cu zi, din bucataria traditionala Romaneasca.

Retete si Gust

Aici gasesti cele mai gustoase retete, imbunatatite, a mincarurilor de zi cu zi, din bucataria traditionala Romaneasca.

Urmariti-le...Urmariti-le...Urmariti-le...

Sarmalute moldovenesti traditionale din varza acra si mamaliga

Retete si gust
Va asteptam cu drag sugestii cu retete pe care doriti sa le publicam pe blog. Folositi acest link - Adauga reteta ta.                 Sarmalute moldovenesti traditionale din varza acra si mamaliga. Sarmale mici, marunte, mai mici decat degetul cel mic, preparate dupa o reteta autentica moldoveneasca, fierte 5 ore la cuptor in vas ceramic.
Sarmalute moldovenesti traditionale din varza acra si mamaliga
Sarmalute moldovenesti traditionale din varza acra si mamaliga
Ingrediente:
Compozitia:
  • 500 g carne tocata amestec porc-vita 50% - 50%
  • 1 ceapa medie tocata fin
  • 50 g orez crud
  • 200 g rosii in conserva, zdrobite cu furculita
  • o mana buna de marar si patrunjel verde tocate fin
  • 1 lingurita rasa de sare
  • ½ lingurita de piper negru proaspat macinat
In plus:
  • 1,5 kg de varza murata cu foi fine, subtiri
  • 2 linguri bune de untura pentru uns forma
  • 200 g rosii in conserva
  • 1 cutie mica de pasta concentrata de rosii
  • ramurele de cimbru uscat
  • 200 g afumatura - kaiser
  • 1 cana de bors pentru acrit - optional
Pentru mamaliga:
  • 400 g malai fin
  • 1,6 L apa
  • 2 lingurite sare
Pentru servit::
  • smantana
  • ardei iute - optional

 

Mod de preparare:

Pregatirea verzei si a carnii tocate:

Mai intai am desfacut capatana de varza murata in foi pe care le-am asezat intr-o strecuratoare. Le-am clatit scurt sub jet de apa rece si le-am lasat la scurs. Mi-am pregatit si carnea tocata amestec.

Compozitia:

Am tocat ceapa marunt. Am tocat fin frunzele de marar si patrunjel verde. Le-am adaugat pe toate peste carnea tocata din castron. Am spalat orezul crud in 2-3 ape reci si l-am adaugat si pe el. De asemenea am asezonat totul cu sare si piper. Am framantat bine cu mana si am adaugat treptat jumatate din rosiile zdrobite din conserva.

In acest rastimp orezul incepe sa se umfle, sa absoarba din umiditatea compozitiei si aromele incep sa se intepatrunda.

Foile de varza:

Varza murata e bine sa aiba foi mari si subtiri. Mai intai am decupat cotorul cu cutitul. Am inceput sa croiesc bucatele de  cca. 12 x 6 cm. .

Absolut tot ce pica de la croit se pastreaza! Inclusiv nervurile groase! Ele se vor toca la final si se vor aseza la fundul si la suprafata oalei.

Invelirea:

Incepe munca de chinez. Mi-am pregatit la indemana foile de varza croite. Cu cutitul am subtiat unele foi  care aveau nervuri secundare destul de grosute. Le-am indepartat taindu-le fin, la suprafata.

Pe fiecare dreptunghi am pus 1 lingurita de compozitie. Am invelit mini sarmaua si apoi i-am indesat capetele. E treaba migaloasa pentru ca riscam sa spargem sarmaluta daca ii indesam capetele prea tare.

Sunt mici! Niste cilindri de cca. 4- 4,5 cm lungime si 1,5-2 cm diametru. Sarmalele sunt mai scurte decat degetul meu mic.
Si asa mai departe pana ce am terminat toata compozitia. 

Cladirea:

In general se folosesc vase si capac! L-am uns cu untura de casa. Puteti folosi si o oala clasica.
V-am spus mai sus sa nu aruncati cotoarele si alte cazaturi de la varza.. Le-am tocat din cutit. Mi-am pregatit si o bucata de kaiser afumat precum si ramurelele de cimbru uscat. Kaiserul l-am taiat in bastonase. Intr-un castron am amestecat restul de rosii in bulion cu pasta concentrata de rosii si am diluat totul cu 500 ml de apa rece.
Pe fundul vasului am pus jumatate din varza asta tocata, un sfert din din kaiser si putin cimbru. Deasupra am cladit sarmalutele in straturi, avand grija ca intre ele sa strecor bucatale de afumatura si sa le mai presar cu cimbru. Am continuat asa pana am terminat sarmalele.

Am incheiat ultimul strat cu bucatele de kaiser si restul de varza tocata.  Am turnat sosul de rosii diluat peste sarmale. Cine doreste poate pune si o cana de bors.

Ele trebuie sa aiba lichid pentru fierbere insa sa nu fie acoperite de el.

Fierberea:

Am incins cuptorul la 170 C. Am asezat capacul peste vasul si l-am bagat in cuptorul incins. L-am lasat acolo 5 ore, reducand focul la 150 C dupa prima ora. Din ora in ora am verificat nivelul de lichid din vas si l-am completat de 2 ori.
Atentie! Chiar daca vasul are capac se poate intampla ca sosul de la sarmale sa improaste pe langa el. Ca sa nu va murdariti cuptorul este bine sa asezati vasul pe o tava.
Am oprit cuptorul. Nu am scos vasul cu sarmale ci l-am lasat acolo sa se racoreasca incet pana a doua zi. Nu e musai sa faceti asta, puteti sa mancati sarmalele si imediat. Oricum, sarmalele devin tot mai bune cu fiecare reincalzire.

Servirea:

Asa cum v-am spus, am impartit sarmalele in doua si jumatate au mers direct la congelator. Pe restul le-am incalzit in cuptor - merge si la microunde. Intre timp am facut repede o mamaliguta pe care am rasturnat-o pe un fund de lemn. Cantitatile din reteta sunt pentru 8-10 persoane asa ca va trebui sa le injumatatiti daca doriti mai putina mamaliga.

Retete si gust

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Spune-ti parerea si/sau propune imbunatatiri, despre/la acest articol.
Multumesc pentru comentariul tau.

Bine ati venit
Pe Retete si Gust

Comunitatea membrilor
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Printfriendly


Publicitate cu noi



Respectele mele pentru: "Vizitati acest blog!"
Retete si gust

Horoscop culinar

Uita-te pe
"Horoscop culinar"
, daca vrei - Dulciurile tale prferate - AICI!