Buna bucatarule , bine ai venit | Autentificare | Inregistreaza-te | Ai nevoie de ajutor?
Introdu-ti numele de utilizator si parola pentru a te autentifica.Dupa autentificare poti sa trimeti comentariul tau.

Sustine-ma

DACA CREZI,!!!
- ca ma sustii,
pune acest banner pe site/blog.
Retete si gust
Notă - să-mi spuneți în comentariu, dacă ai pus benerul meu
.
Nu uitați codul banner
Retete si Gust

Aici gasesti cele mai gustoase retete, imbunatatite, a mincarurilor de zi cu zi, din bucataria traditionala Romaneasca.

Retete si Gust

Aici gasesti cele mai gustoase retete, imbunatatite, a mincarurilor de zi cu zi, din bucataria traditionala Romaneasca.

Urmariti-le...Urmariti-le...Urmariti-le...

Cartofi la cuptor cu pui, cașcaval și smântână

Retete si gust
Va asteptam cu drag sugestii cu retete pe care doriti sa le publicam pe blog. Folositi acest link - https://retetesigust.blogspot.com/p/blog-page_1.html

Cartofi la cuptor cu pui, cașcaval și smântână. Cum se face, pui cu cartofi și cașcaval? 

Această rețetă de cartofi la cuptor cu pui, smântână și cașcaval este una simplă și rapidă. 

Totul se prepară în aceeași tavă iar timpul de coacere este de 45 de minute.

Cartofi la cuptor cu pui, cașcaval și smântână
Cartofi la cuptor cu pui, cașcaval și smântână

Ingrediente

 Carnea de pui
  • 500 g carne de pui (piept sau pulpe dezosate)
  • sare, piper, boia dulce, usturoi granulat
  • 2 linguri de ulei
Cartofii
  • 750 g cartofi
  • sare, chimen
  • 2 linguri de ulei
În plus
  • 200 ml smântână dulce pentru frișcă cu min. 30% grăsime (naturală, nu vegetală!)
  • 150-200 g cașcaval ras
  • 30 g unt
  • verdeață tocată (pătrunjel verde)

    Rețeta de cartofi la cuptor cu pui, cașcaval și smântână

    Marinează pieptul de pui

    Am tăiat pieptul de pui în bucăți groase de cca. 2,5-3 cm. 

    Nu le faceți fâșii subțiri pentru că acestea se vor usca. 

    Am condimentat totul cu sare, piper negru proaspăt măcinat, usturoi granulat și boia dulce de ardei (paprika).

    Am mutat carnea într-o cutie de plastic și am stropit-o cu ulei. 

    Am amestecat bine cu mâinile și am lăsat totul la marinat timp de 2 ore pe masa de bucătărie.

    Puteți acoperi cutia cu un capac și să o dați la frigider peste noapte. 

    Nu uitați să o scoateți de la rece cu măcar 1 oră înainte de coacere!

    Pregătirea cartofii

    Am curățat și spălat cartofii.

    I-am tăiat în cubulețe cu latura de cca. 2,5 cm, i-am sărat și i-am pus la scurs într-o strecurătoare. 

    După vreo 10 minute i-am scos pe un ștergar curat de bucătărie și i-am tamponat bine. 

    Ideea este să scăpăm de cât mai multă umiditate deoarece aceasta împiedică rumenirea cartofilor.

    Mod de preparare

    V-am spus mai sus că reușita acestei rețete stă în coacerea în etape a componentelor. 

    Nu de alta dar pieptul de pui se coace mai repede decât cartofii și riscăm să-l uscăm dacă-l punem de la început. 

    Sau invers: cartofii rămân cruzi dacă ne ghidăm după timpul corect de coacere al puiului.

    Coacerea cartofilor – 20 min

    Am încins cuptorul la 200 C cu ventilație (căldură sus+jos) respectiv treapta aproape maximă la cele pe gaz. 

    Am ales o tavă largă (a mea are 35 x 30 cm) în care am pus cartofii. I-am stropit cu ulei, i-am presărat cu chimen și i-a amestecat bine cu mâinile. 

    Este foarte important ca aceștia să aibă loc, să stea pe un singur rând (nu claie peste grămadă!) pentru a se rumeni rapid și uniform. 

    Altfel se vor înăbuși în propriul abur și nu ne dorim asta.

    Nu se pune apă în tavă și nici nu se acoperă cu folie sau capac! 

    Am dat cartofii la cuptor pentru 20 de minute la 200 C.

    Rumenirea pieptului de pui – 15 min

    Am distribuit bucățelele de piept de pui marinate peste cartofii semi-copți.

    Am dat tava la cuptor pentru 15 minute la 200 C.

    Gratinare cu smântână, unt și cașcaval – 10 min

    Mi-am pregătit sântâna, cașcavalul ras și untul.

    Am turnat smântâna dulce peste acești cartofi la cuptor cu pui. 

    Am presărat totul cu cașcavalul ras și am distribuit untul sub formă de feliuțe.

    Am dat iar tava la cuptor pentru 10 minute la 200 C.

    Servire

    Caserola de pui cu cartofi și cașcaval se servește fierbinte, imediat ce a ieșit din cuptor. 

    Am tocat repede câteva frunze de pătrunjel verde și le-am presărat peste mâncarea asta bună.

    Cred că v-am făcut poftă cu acești cartofi la cuptor cu pui, cașcaval și smântână!

    Pofta buna!

Retete si gust

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Spune-ti parerea si/sau propune imbunatatiri, despre/la acest articol.
Multumesc pentru comentariul tau.

Bine ati venit
Pe Retete si Gust

Comunitatea membrilor
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Printfriendly


Publicitate cu noi



Respectele mele pentru: "Vizitati acest blog!"
Retete si gust

Horoscop culinar

Uita-te pe
"Horoscop culinar"
, daca vrei - Dulciurile tale prferate - AICI!