Buna bucatarule , bine ai venit | Autentificare | Inregistreaza-te | Ai nevoie de ajutor?
Introdu-ti numele de utilizator si parola pentru a te autentifica.Dupa autentificare poti sa trimeti comentariul tau.

Sustine-ma

DACA CREZI,!!!
- ca ma sustii,
pune acest banner pe site/blog.
Retete si gust
Notă - să-mi spuneți în comentariu, dacă ai pus benerul meu
.
Nu uitați codul banner
Retete si Gust

Aici gasesti cele mai gustoase retete, imbunatatite, a mincarurilor de zi cu zi, din bucataria traditionala Romaneasca.

Retete si Gust

Aici gasesti cele mai gustoase retete, imbunatatite, a mincarurilor de zi cu zi, din bucataria traditionala Romaneasca.

Urmariti-le...Urmariti-le...Urmariti-le...

Placinte cu magiun de prune

Retete si gust
Va asteptam cu drag sugestii cu retete pe care doriti sa le publicam pe blog. Folositi acest link - Adauga reteta ta.               Rețeta de plăcinte la tigaie umplute cu magiun de prune. Aceste plăcinte cu magiun le făcea și Mama.
Placinte cu magiun de prune
Placinte cu magiun de prune

Ingrediente:
Aluat:
  • 600 g făină
  • 350 - 370 ml apă călduță
  • 7 g uscată
  • 12 g sare
  • 10 g zahar
  • 40 ml ulei
Umplutură:
  • 1 borcan de 400 g de magiun de prune
  • 2 mâini de miez de nucă (opțional)
în plus:
  • zahăr pudră vanilat 

Mod de preparare:

In bolul robotului de bucătărie am pus făina, apa, zahărul și drojdia și le-am mixat 2 minute. Incepeți cu 350 ml de apă și doar dacă este cazul completați cu înca 20-30 ml. Apoi am pus sarea și uleiul și am frământat totul 5 minute cu cârligul special. Se formează un aluat elastic, neted și potrivit de moale. Am adunat aluatul sub forma unei bile pe care am uns-o cu puțin ulei - tot în castron.
Am acoperit castronul cu folie de plastic și am lăsat aluatul 20 de minute la dospit.

Placinta:

Am cântărit aluatul dospit: 1050 g. Am decis să-l porționez la aprox. 150 g/bucata și să obțin 7 plăcinte. Am lucrat cu cântarul și cu mâinile unse cu ulei și am rupt bucăți de 150 g pe care le-am așezat pe masa de lucru - unsă și ea cu puțin ulei. Am întins fiecare bucată cu palmele până am obținut un disc de cca. 20-22 cm. Aveți grijă să nu-l faceți prea subțire la mijloc, mai degrabă marginile să fie mai subțiri pentru că ele se vor suprapune cand împaturim plăcintele.
Apoi am pus cam o lingură de magiun și am netezit-o frumos. Cine dorește poate presăra și nucă măcinată peste magiun.
Apoi am adus apoi marginile spre mijlocul plăcintei.
Am apăsat ușor ca să stea lipite.
Am întors plăcinta invers - cu lipiturile spre masă - și cu palmele unse am apăsat-o ușor ca să o întind din nou la 21-22 cm.
Aveți grijă să nu o rupeți! Dacă totuși se găurește nu-i un capăt de țară pentru că poate fi lipită sau peticită. Ar fi bine să nu curgă magiunul în tigaie pentru că se caramelizează și se arde.

Prăjirea:

Am încins o tigaie grea de fontă. Nu se pune ulei! Am așezat prima plăcintă în tigaie și am apăsat-o delicat cu degetele ca să se întindă bine.
Fiecare plăcintă se coace 4-5 minute pe fiecare parte, la foc foarte mic. Am întors-o cu grijă și am copt-o și pe verso.
Ca să meargă treaba mai repede puteți folosi două tigăi simultan.
Plăcintele coapte se clădesc unele peste altele pe un fund curat de lemn. Așa se mențin calde și moi.

Servire:

Înainte de servire am pudrat din abundență plăcintele cu zahăr pudră vanilat. Cine dorește își mai pune deasupra câte 1-2 lingurițe de magiun. Pufoase, rumene și aromate.
Plăcintele sunt tare bune calde dar și reci, a doua zi. Se pot reîncălzi ușor în tigaie - dacă nu au fost deja pudrate cu zahăr. Pot fi luate la pachețel pentru școală sau serviciu, la picnic sau în excursii.
Retete si gust

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Spune-ti parerea si/sau propune imbunatatiri, despre/la acest articol.
Multumesc pentru comentariul tau.

Bine ati venit
Pe Retete si Gust

Comunitatea membrilor
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Printfriendly


Publicitate cu noi



Respectele mele pentru: "Vizitati acest blog!"
Retete si gust

Horoscop culinar

Uita-te pe
"Horoscop culinar"
, daca vrei - Dulciurile tale prferate - AICI!