Buna bucatarule , bine ai venit | Autentificare | Inregistreaza-te | Ai nevoie de ajutor?
Introdu-ti numele de utilizator si parola pentru a te autentifica.Dupa autentificare poti sa trimeti comentariul tau.

Sustine-ma

DACA CREZI,!!!
- ca ma sustii,
pune acest banner pe site/blog.
Retete si gust
Notă - să-mi spuneți în comentariu, dacă ai pus benerul meu
.
Nu uitați codul banner
Retete si Gust

Aici gasesti cele mai gustoase retete, imbunatatite, a mincarurilor de zi cu zi, din bucataria traditionala Romaneasca.

Retete si Gust

Aici gasesti cele mai gustoase retete, imbunatatite, a mincarurilor de zi cu zi, din bucataria traditionala Romaneasca.

Urmariti-le...Urmariti-le...Urmariti-le...

Sufleu de dovlecei cu cascaval

Retete si gust
Sufleu de dovlecei cu cascaval – reteta clasica. Reteta de baza a unui sufleu consta dintr-un sos alb de faina amestecat cu galbenusuri crude si montat cu albusurile batute spuma. Cel mai simplu sufleu este cel de branzeturi, fara legume. Sufleul creste mult in inaltime asa ca aveti nevoie de pereti laterali mai inalti.
Sufleu de dovlecei cu cascaval

Sufleu de dovlecei cu cascaval


Ingrediente:
Sos alb:
  • 50 g faina
  • 50 g unt
  • sare
  • 500 ml lapte
Alte ingrediente:
  • cca. 500 g dovlecel
  • 4 oua separate galbenusurile de albusuri
  • 60 g cascaval ras
  • piper macinat
In plus:
  • 20 g unt pentru uns forma
  • 1 lingura de pesmet pentru tapetat forma
  • 50 g cascaval pentru presarat deasupra
  • 30 g unt pentru fulgii de deasupra 

Mod de preparare:

Intr-o cratita potrivita am pus untul la topit impreuna cu faina. La foc mic. Am amestecat continuu si am avut grija ca faina sa nu se rumeneasca – doar sa se albeasca un pic. Am pus 1/2 de lingurita de sare si am inceput sa adaug treptat laptele. Am fiert sosul alb 3-4 minute la foc foarte mic. Faina se va mai gati si in cuptor. Am stins focul si am tras cratita deoparte. Sosul trebuie sa se racoreasca 10 minute.
Am spalat bine dovlecelul si l-am ras cu coaja cu tot pe razatoarea mare. Daca are samburi si filamente va trebui scobit. L-am sarat lejer si l-am pus la scurs intr-o strecuratoare.
Am pus cuptorul la incins la 200 C.
In sosul alb usor racorit am amestecat cele 4 galbenusuri si cele 60 g de cascaval ras. Daca sosul era prea fierbinte acestea se coagulau instantaneu.
Am stors bine dovlecelul ras in palme si l-am adaugat in sos. I-am dat si un praf de piper macinat.

Albusurile ramase le-am batut spuma tare cu un praf de sare cu mixerul. Spuma obtinuta trebuie sa fie foarte tare. Am uns vasul termorezistent cu putin unt si l-am tapetat cu pesmet.

Am incorporat 1/3 din spuma batuta in compozitia cu dovleceii si am amestecat destul de rapid cu lingura de lemn. Ultimele 2/3 de spuma le-am incorporat deodata insa cu spatula, cu miscari delicate si lejere de sus in jos. Am incercat sa pastrez cat mai mult aer in compozitie – el fiind cel care ne asigura cresterea sufleului.

Am turnat rapid compozitia de sufleu de dovlecei in forma tapetata cu unt si pesmet. Nivelul a fost pana la 2/3 din inaltime. Rapid am ras putin cascaval deasupra si am imprastiat si cativa fulgi de unt. Imediat am dat forma la cuptorul preincins la 200 C si am lasat-o acolo 30 de minute.

Nu am deschis usa cuptorului in acest rastimp! Am mai lasat sufleul la copt alte 10 minute si… gata!




Ati vazut ca nu e atat de greu sa faci un sufleu de dovlecei cu cascaval! Sper sa va reuseasca la fel de bine
Retete si gust

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Spune-ti parerea si/sau propune imbunatatiri, despre/la acest articol.
Multumesc pentru comentariul tau.

Bine ati venit
Pe Retete si Gust

Comunitatea membrilor
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Printfriendly


Publicitate cu noi



Respectele mele pentru: "Vizitati acest blog!"
Retete si gust

Horoscop culinar

Uita-te pe
"Horoscop culinar"
, daca vrei - Dulciurile tale prferate - AICI!