Buna bucatarule , bine ai venit | Autentificare | Inregistreaza-te | Ai nevoie de ajutor?
Introdu-ti numele de utilizator si parola pentru a te autentifica.Dupa autentificare poti sa trimeti comentariul tau.

Sustine-ma

DACA CREZI,!!!
- ca ma sustii,
pune acest banner pe site/blog.
Retete si gust
Notă - să-mi spuneți în comentariu, dacă ai pus benerul meu
.
Nu uitați codul banner
Retete si Gust

Aici gasesti cele mai gustoase retete, imbunatatite, a mincarurilor de zi cu zi, din bucataria traditionala Romaneasca.

Retete si Gust

Aici gasesti cele mai gustoase retete, imbunatatite, a mincarurilor de zi cu zi, din bucataria traditionala Romaneasca.

Urmariti-le...Urmariti-le...Urmariti-le...

Cartofi gratinati cu sunca si smantana

Retete si gust
Cartofi gratinati cu sunca si smantana. O reteta simpla de cartofi la cuptor cu felii de sunca afumata si un sos grozav de smantana. Reteta este extrem de rapida: tai cartofii, tai sunca si dai forma la cuptor. Veti vedea!
Cartofi gratinati cu sunca si smantana
Cartofi gratinati cu sunca si smantana

Ingrediente:
  • 1,5 kg cartofi
  • 300 g sunca afumata
  • 300 ml lapte
  • 200 ml smantana dulce
  • sare, piper, putin chimen
  • 50 g unt moale pentru uns forma + pentru presarat deasupra 

Mod de preparare:

Am curatat si spalat cartofii cruzi si apoi i-am feliat in rondele cat mai subtiri. Rondelele le-am asezat intr-un castron cu apa rece si le-am clatit de vreo 2 ori. Apoi le-am mutat intr-o strecuratoare si le-am sarat lejer.

In paralel am taiat sunca in bastonase.

Am ales un vas termorezistent potrivit si l-am uns cu jumatate din untul mentionat mai sus. Am scurs din nou feliile de cartof sarate si le-am asezat in forma unsa. Deasupra lor au urmat feliile de sunca. Am amestecat cartofii cu sunca cu ajutorul mainilor si apoi am nivelat totul usor in forma. Am amestecat 300 ml lapte rece cu 200 ml smantana pentru frisca. Am asezonat amestecul cu putina sare si piper negru macinat si l-am turnat peste cartofi. Atentie cu sarea pentru ca si cartofii au fost sarati in prealabil!


Ca un bun ardelean ce sunt, am presarat si cateva seminte de chimen peste cartofii mei. De altfel chimenul este foarte popular si in alte tari, el insotind mereu mancarurile mai grase, in special fripturile de porc. Lichidul nu trebuie sa acopere cartofii ci sa fie pana la 3/4 din inaltimea lor.
ATENTIE! Asezati forma cu cartofi intr-o tava deoarece, in timpul coacerii, laptele se umfla si poate da afara. In acest fel nu va murdariti cuptorul.
Am distribuit si restul de unt sub forma de fulgi.

Am preincins cuptorul la 200 C. Am acoperit forma cu folie de aluminiu si am dat-o la cuptor. Primele 30 de minute am lasat-o acoperita ca sa se creeze abur si sa fiarba bine cartofii in lapte si smantana.

Am indepartat folia de aluminiu si am lasat cartofii la rumenit alte 30 de minute, tot la 200 C. 
Am testat cateva felii de cartof cu o furculita ca sa fiu sigura ca sunt fierti cum trebuie.

Acesti cartofi se servesc imediat, fierbinti. Dupa ce s-au scos din cuptor este bine sa fie lasati macar 10 minute la racorit, rastimp in care ei absorb sosul grozav din jur. Se portioneaza usor cu o spatula lata si se aseaza in farfurii.

Cartofii acestia merg bine alaturi de muraturi de casa. Sa incercati si voi acesta reteta simpla si rapida de cartofi gratinati cu sunca si smantana!
Retete si gust

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Spune-ti parerea si/sau propune imbunatatiri, despre/la acest articol.
Multumesc pentru comentariul tau.

Bine ati venit
Pe Retete si Gust

Comunitatea membrilor
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Printfriendly


Publicitate cu noi



Respectele mele pentru: "Vizitati acest blog!"
Retete si gust

Horoscop culinar

Uita-te pe
"Horoscop culinar"
, daca vrei - Dulciurile tale prferate - AICI!