Buna bucatarule , bine ai venit | Autentificare | Inregistreaza-te | Ai nevoie de ajutor?
Introdu-ti numele de utilizator si parola pentru a te autentifica.Dupa autentificare poti sa trimeti comentariul tau.

Sustine-ma

DACA CREZI,!!!
- ca ma sustii,
pune acest banner pe site/blog.
Retete si gust
Notă - să-mi spuneți în comentariu, dacă ai pus benerul meu
.
Nu uitați codul banner
Retete si Gust

Aici gasesti cele mai gustoase retete, imbunatatite, a mincarurilor de zi cu zi, din bucataria traditionala Romaneasca.

Retete si Gust

Aici gasesti cele mai gustoase retete, imbunatatite, a mincarurilor de zi cu zi, din bucataria traditionala Romaneasca.

Urmariti-le...Urmariti-le...Urmariti-le...

GUTUI CU CARNE

Retete si gust
Mancare de gutui cu carne reteta traditionala – la cuptor. O mancare ardeleneasca veche, de toamna, parfumata, dulce-acrisoara si extrem de gustoasa.
GUTUI
GUTUI CU CARNE
Ingrediente
  • 500 g carne
  • 500 g gutui
  • 150 g unt gras 
  • 1 lingura ulei
  • 1 lingura de faina
  • sare, piper
  • un varf de cutit scortisoara macinata
  • 100 ml vin dulce
  • 20 ml congnac
  • 50 g zahar
  • zeama de la ½ de lamaie

 

Mod de preparare

Mai intai am frecat gutuile cu o carpa de bucatarie pentru a indeparta puful galben ca de pui. Apoi le-am spalat si le-am taiat in sferturi. Nu le-am decojit. Am indepartat zona tare si am feliat gutuile in felii subtirele. Imediat le-am cufundat intr-un castron cu apa rece in care am stors zeama de la o jumatate de lamaie.

Am taiat carnea in cubulete cu latura de cca. 3 cm. Am aplicat tehnica de la escalop si anume am presarat bucatile de carne cu faina.
Am incins o tigaie mai adanca si am topit in ea 100 g de unt impreuna cu o lingura de ulei.
Am asezat cu grija bucatile de carne tavalite prin faina si le-am rumenit usor pe toate partile. Treaba asta dureaza cam 8-10 minute.

In final am scos bucatelele rumene de carne intr-un castron si le-am lasat deoparte. Ele mai au nevoie de gatire pentru ca sunt tari inca.
Am pastrat tigaia incinsa de la carne si am adaugat inca 50 g de unt. Am scurs bine feliile de gutuie intr-o strecuratoare si imediat le-am aruncat in tigaia incinsa. Le-am rumenit la flacara vie pe ambele parti. Cand au inceput sa sfaraie am stins totul cu 100 ml de vin dulce. Am asteptat ca alcoolul sa se evapore si sa lase in urma doar aroma sa placuta. Am presarat gutuile cu zahar si am stat cu ochii pe ele in timpul procesului de caramelizare. Nu e voie sa se arda!

Aceasta etapa dureaza cam 5-7 minute. Feliile de gutuie nu trebuie sa se inmoaie excesiv ci doar sa fie imbracate de un strat lucios si rumen, caramelizat. Le-am dat un praf de sare si unul de piper si am tras tigaia deoparte si le-am scos intr-un castron separat.

In aceeasi tigaie am pus inapoi bucatile de carne rumenite. Le-am asezonat bine cu sare si piper. Le-am infierbantat bine si le-am stropit cu putin cognac.
Am adaugat 2 cesti de apa, precum si un virf mic de scortisoara. Am acoperit partial tigaia cu un capac si am lasat carnea la fiert vreo 50 de minute, pana ce s-a fragezit corespunzator. Poate dura si peste o ora, in functie de carne. Am mai completat cu apa din cand in cand si am avut grija sa amestec ocazional in tigaie ca sa nu mi se prinda mancarea.
Faina din crusta rumena se imprastie acum in lichidul din jur si formeaza un sos cremos de gutui caramelizat. Cand carnea a fost moale si bine facuta am stins focul de sub tigaie.
Am incins cuptorul la 180 C. Am ales o forma ceramica si am asezat pe fundul ei carnea cu sosul din tigaie. Deasupra am aranjat feliile caramelizate de gutui. Ca mi s-au parut extrem de acre asa ca le-am mai presarat suplimentar cu o lingura de zahar care se va carameliza la cuptor.
Am mai turnat 150 ml de apa in forma si am dat totul la cuptor, fara capac. Am copt mancarea de gutui cam 30 de minute la 180 C.


Aceasta mancare de gutui se serveste fierbinte, imediat ce iese din cuptor. Merge bine cu paine de casa care sa capteze toate picaturile de sos. Si orezul fiert simplu in apa cu sare se potriveste de minune cu acest fel.
Retete si gust

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Spune-ti parerea si/sau propune imbunatatiri, despre/la acest articol.
Multumesc pentru comentariul tau.

Bine ati venit
Pe Retete si Gust

Comunitatea membrilor
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Printfriendly


Publicitate cu noi



Respectele mele pentru: "Vizitati acest blog!"
Retete si gust

Horoscop culinar

Uita-te pe
"Horoscop culinar"
, daca vrei - Dulciurile tale prferate - AICI!