Buna bucatarule , bine ai venit | Autentificare | Inregistreaza-te | Ai nevoie de ajutor?
Introdu-ti numele de utilizator si parola pentru a te autentifica.Dupa autentificare poti sa trimeti comentariul tau.

Sustine-ma

DACA CREZI,!!!
- ca ma sustii,
pune acest banner pe site/blog.
Retete si gust
Notă - să-mi spuneți în comentariu, dacă ai pus benerul meu
.
Nu uitați codul banner
Retete si Gust

Aici gasesti cele mai gustoase retete, imbunatatite, a mincarurilor de zi cu zi, din bucataria traditionala Romaneasca.

Retete si Gust

Aici gasesti cele mai gustoase retete, imbunatatite, a mincarurilor de zi cu zi, din bucataria traditionala Romaneasca.

Urmariti-le...Urmariti-le...Urmariti-le...

Muschi tiganesc facut in casa

Retete si gust

Va asteptam cu drag sugestii cu retete pe care doriti sa le publicam pe blog. Folositi acest link - https://retetesigust.blogspot.com/p/blog-page_1.html

Muschiul tiganesc este o specialitate ce are ca materie prima doua bucati de carne: ceafa de porc si cotletul. Cand le-am cumparat de la macelarie, am cerut sa aiba cam aceeasi dimensiune si greutate ca sa le pot potrivi mai usor si sa aiba un aspect cat de cat atragator.

Muschi tiganesc facut in casa

Muschi tiganesc facut in casa

Ingrediente: 

  • 1, 3 kg ceafa de porc
  • 1, 3 kg cotlet de porc

Pentru macerare:

  • 80 g sare cu granulatie mare
  • 30 g zahar

Pentru saramura:

  • 1 l apa
  • 100 g sare cu granulatie mare

Pentru pasta de condimente:

  • 1 lingura boia dulce
  • 1 lingura piper negru macinat
  • 1 lingura cimbru maruntit

Mod de preparare:

Sararea carnii:

  • Intr-un blidisel, amestecam 80 g sare mare cu 30 g zahar.
  • Cu acest amestec, frecam bine cele doua bucati de carne pe toate partile.
  • Am pus cele doua bucati intr-un vas acoperit si le-am lasat asa circa 12 ore.
  • IMPORTANT! Temperatura mediului in care tinem aceste bucati de carne in sare trebuie sa nu depaseasca 5 °C.

Tinerea in saramura:

  • A doua zi, facem o saramura de 1 litru apa la care punem 100 g sare pe care o topim in apa.
  • Am spalat in apa curata cele doua bucati de carne ce au fost tinute in sare 12 ore, am spalat si vasul in care au fost tinute.
  • Am pus din nou cele doua bucati de carne in vas si am turnat peste ele saramura.
  • IMPORTANT! Carnea trebuie sa stea sub nivelul apei, de aceea am pus peste ea o greutate,in cazul meu o farfurie peste care am pus o bucata de marmura care are greutatea necesara sa apese eficient.
  • Carnea se tine in saramura intre 24 si 72 de ore, eu am tinut-o 46 de ore dupa care am scos-o si am clatit-o cu apa curata.
  • In mod normal, in acest moment, se pune la zvantat carnea pentru a se mai evapora din apa, eu doar le-am uscat cu prosoape absorbante.

Asamblare muschi tiganesc:

  • Fiecare din cele doua bucati de carne, atat cotletul cat si ceafa, le taiem pe mijloc pe lungime dupa care asociem jumatate de cotlet cu jumatate de ceafa, le alegem sa fie cat mai asemanatoare la dimensiune.
  • Daca mai este nevoie, mai fasonam pentru a le putea da o forma mai frumoasa.
  • Eu am taiat pe jumatate bucatile pentru ca vreau sa le fierb la abur si nu aveam un vas de o marime care sa permita sa fac lucrul asta la dimensiunea lor initiala. Le-am taiat si le-am adaptat pentru vasul pe care urmeaza sa il folosesc.
  • Am legat cele patru bucati cu sfoara, o data pe lungime si apoi pe latime.
  • Pe lungime am facut in capat un nod cu ajutorul careia sa putem atarna muschiul ulterior la afumare.
  • Pe latime, am legat bucatile transversal, in spirala, cu distanta de 1 – 3 cm intre spire si cat se poate de strans legat, caci atunci cele doua bucati se vor suda bine si nu se vor desprinde ulterior cand feliem bucata.

Afumare muschi tiganesc:

  • La acest punct, am dat bucatile de muschi la afumatoare. L-am frecat si cu niste condimente inainte dar acest lucru nu e musai, oricum il vom freca cu condimente si dupa ce il gatim la aburi. S-a intors cu el gata afumat dupa doua zile.

Fierberea la abur:

  • Pentru fierberea la abur, am improvizat punand in oala minune cu inaltimea de 17 cm o sita de 9 cm, am turnat apa de 5 cm inaltime, am pus deasupra sitei a doua sita de la oala minune care merge numai bine caci are un mic spatiu de la peretii oalei si pot verifica pe-acolo daca nivelul apei nu a scazut prea mult in timpul fierberii.
  • In sita de deasupra, am pus una din bucatile de muschi afumat, am pus pe foc, am asteptat sa dea oala in fiert dupa care am dat focul la minim, am pus capacul si am lasat sa fiarba circa 2 ore – 2 ore jumatate, verificand din cand in cand daca mai este suficienta apa in oala.
  • Cand e gata, o luam de pe foc si o punem sa se raceasca.
  • Intre timp, preparam o pasta in care am pus o lingura varf de boia dulce, o lingura piper macinat si o lingura cimbru uscat.
  • Adaug atata apa cat sa se formeze un amestec fluid de consistenta unei smantani lichide.
  • Turnam pasta de mai sus din belsug peste bucata de muschi fiarta si racita acoperind-o foarte bine pe toate partile cu condimente.
  • Ultimul pas este sa punem muschiul agatat intr-un spatiu rece uscat si bine aerisit, timp de circa o zi pana pasta de condimente s-a uscat.
Retete si gust

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Spune-ti parerea si/sau propune imbunatatiri, despre/la acest articol.
Multumesc pentru comentariul tau.

Bine ati venit
Pe Retete si Gust

Comunitatea membrilor
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Printfriendly


Publicitate cu noi



Respectele mele pentru: "Vizitati acest blog!"
Retete si gust

Horoscop culinar

Uita-te pe
"Horoscop culinar"
, daca vrei - Dulciurile tale prferate - AICI!