Buna bucatarule , bine ai venit | Autentificare | Inregistreaza-te | Ai nevoie de ajutor?
Introdu-ti numele de utilizator si parola pentru a te autentifica.Dupa autentificare poti sa trimeti comentariul tau.

Sustine-ma

DACA CREZI,!!!
- ca ma sustii,
pune acest banner pe site/blog.
Retete si gust
Notă - să-mi spuneți în comentariu, dacă ai pus benerul meu
.
Nu uitați codul banner
Retete si Gust

Aici gasesti cele mai gustoase retete, imbunatatite, a mincarurilor de zi cu zi, din bucataria traditionala Romaneasca.

Retete si Gust

Aici gasesti cele mai gustoase retete, imbunatatite, a mincarurilor de zi cu zi, din bucataria traditionala Romaneasca.

Urmariti-le...Urmariti-le...Urmariti-le...

Pulpe de rata confiate cu sos de portocale

Retete si gust
Va asteptam cu drag sugestii cu retete pe care doriti sa le publicam pe blog. Folositi acest link - https://retetesigust.blogspot.com/p/blog-page_1.html
 
Pentru ca nu am avut destula untura de rata sa le acopar, am întors pulpele cînd si cînd (timp de 3 ore la  130-140°C ) de pe o parte pe cealalta. Pentru sosul de portocale m-am inspirat (mai dedemult) de pe net, pe niste site-uri franceze.
Pulpe de rata confiate cu sos de portocale

Pulpe de rata confiate cu sos de portocale

Ingrediente:
  • 5-6 portocale mari si zemoase
  • 380 ml suc de portocale
  • cîteva felii filetate
  • 90 g zahar
  • 1 lingura otet
  • 1 lingurita apa
  • 1-2 linguri Cointreau
  • 1 lingurita amidon

Mod de preparare:

Am filetat o portocala si jumatate, restul le-am stors si am obtinut 380 ml suc cu tot cu pulpa, adica nestrecurat.

Se caramelizeaza zaharul cu lingurita de otet si una de apa. Cît de repede se rumeneste zaharul depinde de vas si temperatura. În unele dureaza mai mult, în altele mai putin.În orice caz, nu se maroneste, deoarece devine usor amarui. 

Cînd zaharul capata o culoare usor roscovana aurie, se adauga rapid sucul de portocale. Dupa ce s-a topit zaharul caramelizat se adauga putin Cointreau, apoi se lasa sa sa traga cîteva clocote pîna scade usor, iar în final se îngroasa cu ceva amidon. Daca doriti un sos mai concentrat, fie folosti mai putin suc la prepararea sosului si adaugati lingurita de Cointreau în final - asa veti obtine un sos siropos usor de tot alcoolizat sau reduceti cantitatea de lichid prin fierbere pe foc iute, iar alcoolul, la fel, îl adaugati spre sfîrsit. Ambele variante vor fi mai închise la culoare, iar aroma caramelului va persista. 
 
Eu am vrut un sos mai "fresh", sa domine portocala, de aceea nu l-am fiert decît scurt si l-am îngrosat foarte putin cu amidon de porumb. Fileurile le-am adaugat dupa ce am închis "ochiul" si am îndepartat vasul sursa de foc. Asa ramîn întregi, altfel se destrama imediat.

Am servit sosul la pulpele confiate. Noua ne-a placut.
 
Pofta buna si un weekend frumos sa aveti!
 
 
 
 
Retete si gust

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Spune-ti parerea si/sau propune imbunatatiri, despre/la acest articol.
Multumesc pentru comentariul tau.

Bine ati venit
Pe Retete si Gust

Comunitatea membrilor
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Printfriendly


Publicitate cu noi



Respectele mele pentru: "Vizitati acest blog!"
Retete si gust

Horoscop culinar

Uita-te pe
"Horoscop culinar"
, daca vrei - Dulciurile tale prferate - AICI!