Buna bucatarule , bine ai venit | Autentificare | Inregistreaza-te | Ai nevoie de ajutor?
Introdu-ti numele de utilizator si parola pentru a te autentifica.Dupa autentificare poti sa trimeti comentariul tau.

Sustine-ma

DACA CREZI,!!!
- ca ma sustii,
pune acest banner pe site/blog.
Retete si gust
Notă - să-mi spuneți în comentariu, dacă ai pus benerul meu
.
Nu uitați codul banner
Retete si Gust

Aici gasesti cele mai gustoase retete, imbunatatite, a mincarurilor de zi cu zi, din bucataria traditionala Romaneasca.

Retete si Gust

Aici gasesti cele mai gustoase retete, imbunatatite, a mincarurilor de zi cu zi, din bucataria traditionala Romaneasca.

Urmariti-le...Urmariti-le...Urmariti-le...

Vol au vent, pateuri fine si usoare din foietaj cu umpluturi diverse

Retete si gust
Va asteptam cu drag sugestii cu retete pe care doriti sa le publicam pe blog. Folositi acest link - Adauga reteta ta.
Vol-au-vent-urile se pot umple cu orice va place, umpluturi dulci - crema de vanilie, frisca si fructe etc. - sau sarate - ciupercile, de exemplu, se preteaza foarte bine. Eu am ales o crema picanta de branza. Hai sa vedem cum se fac!
Vol au vent, pateuri fine si usoare din foietaj cu umpluturi diverse

Vol au vent, pateuri fine si usoare din foietaj cu umpluturi diverse

Ingrediente Vol au vent:

Aluat:
  • 400 de grame de aluat foietaj
Umplutura:
  • 30 de grame de de unt
  • 2 linguri de faina
  • 450 ml de lapte
  • 100 de grame de cascaval
  • 100 de grame de parmezan
  • sare, piper alb, un varf de cutit de nucsoara
  • felii foarte subtiri de rosie pentru ornat
  • 1 ou batut

Mod de preparare Vol au vent:

1. Aluatul foietaj rece, din frigider, se intinde pe planul de lucru presarat cu faina, cu ajutorul sucitorului, intr-o foaie de 4 mm grosime. Se decupeaza cu forma dorita - cea clasica este rotunda - de trei ori atatea forme cate bucati se doresc - in cazul in care se fac vol-au vent cu 2 straturi suprapuse, daca se doresc mai inalte, se vor taia de 4 ori atatea cate bucati se doreste sa se obtina. Eu am ales o forma de floare:
2. Se pastreaza pentru baza un numar de bucati de aluat decupate egal cu numarul de pateuri care se doresc sa obtina, acestea asezandu-se pe o tava acoperita cu hartie de copt.
Din restul bucatilor de aluat se decupeaza mijlocul cu o forma mai mica:

3. Se perforeaza bazele de aluat cu o furculita, in cateva locuri; se unge cu o pensula fiecare baza cu ou batut, avand grija sa nu se atinga marginile, caz in care s-ar stanjeni cresterea. Se suprapune un prim strat de forme decupate, deasupra bazei:
4. Cu aceeasi grija fata de margini, care nu trebuie atinse cu ou batut, se unge cu pensula al doilea strat de aluat si se suprapune al treilea, presand usor:

5. Daca se doreste sa se mai suprapuna straturi - cu cat sunt mai inalte, cu atat sunt mai spectaculoase - se continua la fel. Daca nu, se finiseaza stratul superior cu ou batut si se dau la frigider, cu tot cu tava.
Se aprinde cuptorul si se preincinge la 190 de grade Celsius. Se introduce tava si nu se deschide usa cuptorului pana ce sunt gata, aproximativ 20~25 de minute.
6. Capacelele decupate din interiorul formelor se coc separat, unse cu ou si presarate - sau nu - cu ce va place, eu am pus putin susan. Fiind mai mici, vor fi gata in aproximativ 10 minute.
7. Pentru umplutura, am topit untul intr-o craticioara si am adaugat faina, amestecand pana la incorporare. Am adaugat laptele fierbinte amestecand continuu, pana formarea unui bechamel consistent. Am tras vasul de pe foc si in sosul fierbinte am adaugat cascavalul si parmezanul ras, amestecand pana s-au topit complet. Am potrivit gustul de sare, piper si nucsoara si am lasat sa se raceasca complet, acoperit cu o folie alimentara - pentru a preintampina formarea pojghitei la suprafata.

8. Cu aceasta crema am umplut vol-au-vent-urile, am ras putin cascaval deasupra, am asezat frumusel cate o felie foarte subtire de rosie si am pus capacelul:

Sunt excelente pentru un bufet sau alaturi de alte aperitive; desemenea, cu umpluturi dulci - de exemplu cu crema de vanilie -, pot constitui un desert aspectuos si savuros.
Retete si gust

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Spune-ti parerea si/sau propune imbunatatiri, despre/la acest articol.
Multumesc pentru comentariul tau.

Bine ati venit
Pe Retete si Gust

Comunitatea membrilor
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Printfriendly


Publicitate cu noi



Respectele mele pentru: "Vizitati acest blog!"
Retete si gust

Horoscop culinar

Uita-te pe
"Horoscop culinar"
, daca vrei - Dulciurile tale prferate - AICI!