Buna bucatarule , bine ai venit | Autentificare | Inregistreaza-te | Ai nevoie de ajutor?
Introdu-ti numele de utilizator si parola pentru a te autentifica.Dupa autentificare poti sa trimeti comentariul tau.

Sustine-ma

DACA CREZI,!!!
- ca ma sustii,
pune acest banner pe site/blog.
Retete si gust
Notă - să-mi spuneți în comentariu, dacă ai pus benerul meu
.
Nu uitați codul banner
Retete si Gust

Aici gasesti cele mai gustoase retete, imbunatatite, a mincarurilor de zi cu zi, din bucataria traditionala Romaneasca.

Retete si Gust

Aici gasesti cele mai gustoase retete, imbunatatite, a mincarurilor de zi cu zi, din bucataria traditionala Romaneasca.

Urmariti-le...Urmariti-le...Urmariti-le...

Mancare de gulii cu marar si smantana

Retete si gust
Mancare de gulii cu marar si smantana reteta de garnitura. Reteta ardeleneasca de mancare de gulii cu marar, lapte, smantana. Cum se face mancarea ardeleneasca de gulii cu marar si smantana? Garnitura din gulie gatita in sos de smantana cu marar.
Gulia este foarte indragita in Ardeal si Banat si o preparam in multe feluri. In reteta mea nu voi folosi rantasul ci o ingrosala din faina frecata cu putin lapte si mai multa smantana pe care o voi adauga la final. In plus, voi folosi si unt in prima etapa de calire a legumelor iar aroma lui va face mancarea de gulii si mai gustoasa.
Mancare de gulii cu marar si smantana

Mancare de gulii cu marar si smantana


Ingrediente:
  • 500 g gulii tinere, fragede 
  • 2 fire ceapa verde 
  • 50 g unt + 1 lingura de ulei
  • sare, piper
In plus:
  • 1 lingura rasa de faina
  • 100 ml lapte rece
  • 150 g smantana acrisoara grasa
  • o mana buna de marar tocat
  • putina zeama de lamaie
  Mod de preparare: Am spalat guliile si le-am decojit in strat subtire cu un peeler. Am pregatit si ceapa verde, mararul.

Guliile le-am taiat in rondele groase de 0,5 cm si apoi in baghete.

Ceapa verde am taiat-o in rondele.

Am ales o cratita potrivita in care am pus la incalzit untul si uleiul. Am calit mai intai ceapa impreuna cu un praf de sare. Totul se face la foc mediu spre mic. Ceapa trebuie sa se inmoaie si sa devina translucida, nu sa se prajeasca. Dupa 2-3 minute am adaugat peste ceapa si guliile taiate in baghete si am amestecat totul. Am mai pus sare si putin piper negru proaspat macinat.
Am acoperit cratita cu un capac si am redus focul la minimum ca sa se inabuse si guliile un pic. Cam 3-4 minute dureaza si trebuie amestecat din cand in cand.

Am turnat o ceasca de apa calda peste gulii si le-am lasat sa clocoteasca cu capac intredeschis, cam 5-6 minute.

Am testat 1-2 bucatele de gulie si erau facute. …
Intr-un bol mic am pus o lingura rasa de faina impreuna cu 100 ml de lapte rece. Am frecat bine faina ca sa nu ramana cocoloase si am adaugat smantana si mararul tocat.
Am turnat acest amestec peste mancarea de gulii si am amestecat totul bine. Am lasat-o sa clocoteasca 2-3 minute ca sa le gateasca faina si sa lege frumos garnitura.

Am gustat aceasta minunata mancare de gulii si am decis sa-i pun la final cativa stropi de zeama de lamaie. Perfect! Guliile sunt dulcege iar lamaia le echilibreaza foarte bine. Am mai presarat niste fire de marar deasupra si gata. La masa!


Puteti face si friganele, snitele de vitel, pui sau porc sau chiar niste simple ochiuri.

Sper ca veti incerca aceasta reteta veche de mancare de gulii cu marar si smantana si ca va fi pe placul vostru
Retete si gust

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Spune-ti parerea si/sau propune imbunatatiri, despre/la acest articol.
Multumesc pentru comentariul tau.

Bine ati venit
Pe Retete si Gust

Comunitatea membrilor
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Printfriendly


Publicitate cu noi



Respectele mele pentru: "Vizitati acest blog!"
Retete si gust

Horoscop culinar

Uita-te pe
"Horoscop culinar"
, daca vrei - Dulciurile tale prferate - AICI!