Buna bucatarule , bine ai venit | Autentificare | Inregistreaza-te | Ai nevoie de ajutor?
Introdu-ti numele de utilizator si parola pentru a te autentifica.Dupa autentificare poti sa trimeti comentariul tau.

Sustine-ma

DACA CREZI,!!!
- ca ma sustii,
pune acest banner pe site/blog.
Retete si gust
Notă - să-mi spuneți în comentariu, dacă ai pus benerul meu
.
Nu uitați codul banner
Retete si Gust

Aici gasesti cele mai gustoase retete, imbunatatite, a mincarurilor de zi cu zi, din bucataria traditionala Romaneasca.

Retete si Gust

Aici gasesti cele mai gustoase retete, imbunatatite, a mincarurilor de zi cu zi, din bucataria traditionala Romaneasca.

Urmariti-le...Urmariti-le...Urmariti-le...

Mancare de dovlecei

Retete si gust
Mancare de dovlecei cu marar, otet si smantana. O reteta ardeleneasca si banateana veche, de vara. O mancare de dovlecel acrisoara si foarte aromata, perfecta alaturi de carnuri fripte, oua ochi sau chiftele. Aceasta mancare de dovlecei este una ieftina si rapida. Se gateste in max. 30 de minute si este foarte gustoasa si rece sau reincalzita.
Mancare de dovlecei

Mancare de dovlecei


Ingrediente:
  • 1,2 kg dovlecei de vara
  • 2 cepe medii
  • 2 linguri de ulei
  • 1-2 rosii
  • 2-3 ramurele de cimbru uscat
  • sare
  • 1 lingura de otet
  • marar verde tocat
In plus:
  • 1 lingura de faina
  • 2 linguri de smantana fermentata
  • putin lapt 

Mod de preparare:

Mai intai am spalat dovlecelul si l-am decojit cu peelerul, in strat subtire. L-am taiat in bucati si am scobit partea cu seminte si filamente. Daca dovleceii sunt tineri nu este nevoie sa-i scobiti.
Am ras bucatile de dovlecel pe razatoarea mare.
Am asezat dovlecelul ras intr-un bol si l-am sarat lejer. Tot acum l-am stropit si cu o lingura de otet.
Am tocat cepele si le-am calit usor in ulei, intr-o cratita. Le-am pus si un praf de sare si am avut grija sa nu se arda. Ajunge daca sunt translucide.
Peste ceapa calita am pus dovlecelul ras, usor stors in palme. Nu trebuie stors in dusmanie pentru ca e nevoie de lichid la mancarea asta. Am taiat si rosia cubulete si am adaugat-o peste dovlecel. Am amestecat un pic in cratita si am mai adaugat o ceasca din zeama scursa de la dovlecei. Puteti pune apa simpla sau chiar supa de legume sau de carne.
I-am pus si cateva ramurele de cimbru uscat.

Cat se fierbe?

Putin! Vorbim de cateva minute – hai 10-12 minute la foc mediu. Dovleceii mici fierb mai repede decat cei mari si mai batrani. Acum miroase tare a otet pentru ca se volatilizeaza prin fierbere, lasand in urma gustul acrisor foarte placut.
Nu stam degeaba! Trebuie facuta ingrosala. Intr-un castron mic am frecat 2 linguri de smantana fermentata cu o lingura rasa de faina. Am subtiat maglavaisul cu vreo 100 ml de lapte rece. I-am pus si un pic de sare.
Am turnat „dresatura” peste dovlecei si am amestecat repede ca sa nu faca cocoloase. Am redus focul si am lasat mancarea sa mai clocoteasca vreo 2-3 minute ca sa sa gateasca si faina. Acum se gusta de sare si de otet. Inainte cu 1 minut de a stinge focul se mai poate adauga o lingurita de otet, asa, de final.
Am tocat repede si o mana de marar verde. Pe acesta l-am pus de-abia dupa ce am stins focul de sub cratita.

Servire mancare de dovlecei:

Este o mancare nepretentioasa care se poate manca din boluri, castroane sau farfurii adanci. E tare bun cald, simplu, cu paine proaspata dar parca nu-i strica pe langa niste chiftele, gratare, un porkolt sau niste snitele.



O mancare de vara foarte aromata si gustoasa, acrisoara si parfumata. Sa incercati aceasta reteta de mancare de dovlecei cu marar. E fenomenala!
Retete si gust

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Spune-ti parerea si/sau propune imbunatatiri, despre/la acest articol.
Multumesc pentru comentariul tau.

Bine ati venit
Pe Retete si Gust

Comunitatea membrilor
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Printfriendly


Publicitate cu noi



Respectele mele pentru: "Vizitati acest blog!"
Retete si gust

Horoscop culinar

Uita-te pe
"Horoscop culinar"
, daca vrei - Dulciurile tale prferate - AICI!