Buna bucatarule , bine ai venit | Autentificare | Inregistreaza-te | Ai nevoie de ajutor?
Introdu-ti numele de utilizator si parola pentru a te autentifica.Dupa autentificare poti sa trimeti comentariul tau.

Sustine-ma

DACA CREZI,!!!
- ca ma sustii,
pune acest banner pe site/blog.
Retete si gust
Notă - să-mi spuneți în comentariu, dacă ai pus benerul meu
.
Nu uitați codul banner
Retete si Gust

Aici gasesti cele mai gustoase retete, imbunatatite, a mincarurilor de zi cu zi, din bucataria traditionala Romaneasca.

Retete si Gust

Aici gasesti cele mai gustoase retete, imbunatatite, a mincarurilor de zi cu zi, din bucataria traditionala Romaneasca.

Urmariti-le...Urmariti-le...Urmariti-le...

Pui pane – jumătăți – după rețeta vieneză

Retete si gust

Va asteptam cu drag sugestii cu retete pe care doriti sa le publicam pe blog. Folositi acest link - https://retetesigust.blogspot.com/p/blog-page_1.html 

Pui pane – jumătăți – după o rețeta vieneză – jumătăți sau bucăți de pui învelite în crustă crocantă de pesmet, prăjite la perfecție.

Pui pane – jumătăți – după rețeta vieneză

Pui pane – jumătăți – după rețeta vieneză

Ingrediente

  • 1 buc. puișor de 550 de grame
  • 1-2 ouă 
  • 80 de grame de făină
  • 100 de grame de pesmet
  • sare și piper negru proaspăt măcinat
  • ulei pentru prăjit, din abundență

    Mod de preparare

    Alegerea și pregătirea:

    1. Eu am folosit un pui congelat. Acest puișor are doar 550 de grame pe bucată și e extrem de delicat și de fraged. Înainte de a trece la panarea puiului, l-am tăiat în jumătăți. Am îndepărtat vârfurile aripilor și articulația de la terminația tibiei. Am pârlit bine puiul, cu o torță de bucătărie, de eventuale urme de penaj, apoi l-am șters bine cu hârtie absorbantă de bucătărie.

    Asezonarea și aducerea la temperatura ambiantă:

    2. Pentru a avea siguranța că acest pui pane va fi bine gătit, este esențial să fie adus la temperatura ambientală înainte de gătire!  Așadar, după tranșarea în jumătăți, puiul se lasă la temperatura bucătăriei timp de minimum 1 oră. După aceea, se asezonează bine cu sare și piper, pe ambele părți.

    În cazul în care se începe gătirea puiului fără să se țină cont de această indicație, putem avea surpriza neplăcută de a găsi sânge lângă os. Puiul trebuie să fie complet gătit în interior. Nu este sigur pentru sănătate să se consume crud, așa că e indicat să se respecte acest timp de odihnă la temperatura ambientală.

    A pana/panare:

    3. La îndemână, am cele două jumătăți de puișor, făina și pesmetul, pe farfurii plate și ouăle, într-o farfurie adâncă.

    Panarea jumătăților:

    4. Am bătut ouăle cu furculița, după ce le-am adăugat și un praf bun de sare. Am trecut, apoi, câte o jumătate de pui prin făină. Am insistat ca făina să ajungă să acopere complet carnea apoi am scuturat bine excesul.

    5. Următorul pas a fost să trec (pe rând) jumătățile de pui înfăinate prin oul bătut. La fel, am verificat cu atenție să aibă ou peste tot, altfel ar rămâne bucăți neacoperite de pesmet. În final, am scurs bine de oul în exces și am pus puiul direct în pesmet.

    6. Am acoperit bine puiul cu pesmetul, nelăsând nicio bucățică neatinsă. M-am ferit să-l tasez, ca să nu obțin o crustă groasă, densă. Am dorit o crustă de pesmet continuă, fără părți neacoperite, dar subțire și fină.

    Am scuturat bine bucățile de pui de pesmetul în exces apoi am fost gata de gătirea prin prăjire.

    Gătirea:

    Pentru prăjire, am folosit friteuza, mi se pare cea mai comodă alegere. Puiul se poate prăji și într-o cratiță cu fundul gros (recomandat de fontă), în care stratul de ulei să fie adânc de cel puțin 10 cm. Bucățile de pui trebuie să plutească în uleiul încins, nu să stea lipite de fundul cratiței, pentru că s-ar arde.

    Cum procedăm?

    7. La friteuză, lucrurile sunt mai simple. Zic asta pentru că, de obicei, orice friteuză este prevăzută cu un termostat. Printr-un led sau un semnal sonor, friteuza indică atunci când temperatura optimă de prăjire, 170-180°C, este atinsă. În cazul în care prăjim puiul într-o cratiță cu ulei încins, recomand folosirea unui termometru de bucătărie, pentru că temperatura este foarte importantă. Se găsesc termometre cu citire instantanee foarte ușor și costă în jur de 50 de lei, oricine și-l permite.

    La fel de important este și să ne asigurăm că această cratiță e foarte stabilă, pe aragaz sau plita pe care o folosim. Cantitatea de ulei încins cu care vom lucra este mare și se pot produce accidente teribile!

    8. Regula este simplă: bucățile de pui se adaugă în ulei imediat ce acesta a atins temperatura de 170-180°C. Nu înainte, pentru că, în acest caz, uleiul fiind prea rece, crusta puiului ar absorbi prea mult ulei! Dacă, în schimb, uleiul ar fi mai încins decât trebuie, crusta s-ar arde foarte repede iar carnea nu s-ar găti complet, în interior.

    Este puiul bun pentru consum?

    Când crusta de pesmet a devenit brun-aurie, puiul a părut gata.

    Am scos imediat puiul din friteuză și l-am așezat pe hârtie absorbantă de bucătărie, ca să scap de uleiul în plus.

    Servirea:

    Înainte de servire, recomand ca bucățile de pui pane să se odihnească 6-7 minute. În acest timp, fibrele se vor relaxa și vor deveni mai suculente. Evident, ca orice pane, și acest delicios pul este cel mai bun servit cald. După tipicul vienez, se servește cu salată de cartofi sau cartofi natur și o salată verde.

    De această dată, m-am abătut de la tradiție, pentru că e primăvară și chiar am avut poftă de ceva mai în ton cu vremea de afară. Am ales mazărea cu morcovi ca garnitură pentru acest pui pane în stil vienez și, credeți-mă, a fost un deliciu. Carnea suculentă și moale, garnitura dulceagă și crusta care dă o textură minunată, ce mai, un prânz perfect!

    Alte garnituri potrivite cu minunatul puișor ar fi oricare rețetă de cartofi noi din câte am publicat, le descoperiți pe toate cu un click pe Retete si gust.

    Sper să vă placă rețeta și să o încercați. Eu vă aștept cu impresii!

Retete si gust

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Spune-ti parerea si/sau propune imbunatatiri, despre/la acest articol.
Multumesc pentru comentariul tau.

Bine ati venit
Pe Retete si Gust

Comunitatea membrilor
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Printfriendly


Publicitate cu noi



Respectele mele pentru: "Vizitati acest blog!"
Retete si gust

Horoscop culinar

Uita-te pe
"Horoscop culinar"
, daca vrei - Dulciurile tale prferate - AICI!